Trajanje: 2021-2022
Donator: Evropska komisija
Aplikant: UG “ToPeeR” Doboj i UG “DON” Prijedor
Sveobuhvatni cilj projekta „Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu sa pravilima EU o e-trgovini“ je podrška udruženjima potrošača i predstavnicima potrošača u unapređenju zaštite prava potrošača u skladu sa prioritetima pravne tekovine EU
Aktivnosti:
Aktivnost 1 – Poboljšanje pravnog, institucionalnog okvira i institucionalnog mehanizma u oblasti zaštite prava potrošača u e-trgovini u BiH
Cilj ove aktivnosti je uspostavljanje i facilitacija rada radne grupe i prikupljanje svih informacija u vezi
sa postojećim pravnim okvirom u oblasti e-trgovine
Aktivnost 1.1 Pravna analiza – analiza svih propisa koji se odnose na e-trgovinu
Aktivnost 1.2. Uspostavljanje i facilitacija rada radne grupe i priprema za poboljšanje okvira potrošačke politike (zakoni, podzakonski akti, poslovnici) u oblasti e-trgovine.
Aktivnost 1.3. Organizacija javne rasprave sa relevantnim institucijama i kompanijama u BiH na svim nivoima u cilju kreiranja propisa u oblasti e trgovine
Aktivnost 1.4. Organizovanje javnih konsultacija / sјednica između relevantnih institucija i udruženja potrošača u RS i FBiH i predstavnika kompanija za e-trgovinu i sindikata poslodavaca / Privrednih komora u BiH o izradi (drafta-propisa u cilju poboljšanje zakonodavnog okvira i uključivanje elemenata koji trenutno ne postoje u vezi sa e-trgovinom
Aktivnost 2 – Razvijen institucionalni dijalog između institucija, kompanija i predstavnika potrošača
Cilj ove aktivnosti je poboljšanje institucionalnog dijaloga razvijenog između institucija, kompanija za e-trgovinu i predstavnika potrošača.
Aktivnost 2.1. Kampanja zagovaranja organizacija potrošača za poboljšanje postojećeg okvira
Aktivnost 2.2. Davanje preporuka ministarstvima trgovine za poboljšanje okvira (zakonskog) u skladu sa Upravom za inspekcijske aktivnosti na svim nivoima u oblasti e-trgovine
Aktivnost 3 – Monitoring i izvještavanje o kršenjima prava potrošača u BiH sektoru e-trgovine
Cilj ove aktivnosti je davanje preporuka relevantnim institucijama svake godine.
Aktivnost 3.1. Podnošenje izvještaja o borbi protiv kršenja zaštite prava potrošača (dva izvještaja) sa preporukama Ministarstvima na svim nivoima, Ombudsmanu za zaštitu potrošača;
Aktivnost 4 – Promocija i podizanje svijesti javnosti u medijima
Aktivnost 4.1. Javne kampanje i aktivnosti podizanja svijesti javnosti u medijima
Aktivnost 4.2. PR promocija i jačanje kapaciteta udruženja potrošača i e-trgovine/trgovaca u sektoru internet trgovine